S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Kliknutím na tlačítko "OK" souhlasíte s použitím preferenčních, statistických i marketingových cookies pro nás i naše partnery. Funkční cookies jsou v rámci zachování funkčnosti webu používány po celou dobu procházení webem. Podrobné informace a nastavení ke cookies najdete zde.

OTEVÍRACÍ DOBA OD 1.3.2024 PO-PÁ 09.00-12, 13-17.00h. SO 09-12.00h. Tel: +420 777 178 484. 

Nové systémy zadní stavby NORCO 2024

01.04.2024

Nové systémy zadní stavby NORCO 2024

Pro následující sezonu Norco představilo čtyři systémy zadní stavby, které se od sebe liší v závislosti na cílové disciplíně – VPS, nový VPSHP, HVP a HVP6:

NORCO totiž oslavilo 60. výročí svého založení více než stylově – kompletním refreshem se vším všudy. Všechny oblíbené modely dostaly neskutečnou dávku inovací a celkově se kanadská kola posunula na novou, prémiovou úroveň.

Centrem oživení značky je nové výzkumné středisko NEST (Norco Excellence Standards and Testing), kde inženýři z NORCO nově nastavili proces navrhování rámů a zdokonalili nastavování bajků, při kterém berou v potaz rozdílnou konstrukci odpružení pro různé disciplíny. Za tímto účelem si mimo jiné vytvořili vlastní testovací stroje, na kterých prototypy rámů podrobují mučivým zkouškám, než je špičkoví jezdci testují na nejextrémnějších tratích Britské Kolumbie.

Do dalších dekád si Norco nastavilo vysoký cíl – být jedničkou v kvalitě jízdy. Hlavní roli při jeho dosahování má hrát odpružení. Pro následující sezonu NORCO představilo čtyři systémy zadní stavby, které se od sebe liší v závislosti na cílové disciplíně – VPS, nový VPSHP, HVP a HVP6: 

VPS

Základní, již dlouho používanou, čtyř-čepovou konstrukci zavěšení tzv. Horstlink označuje Norco jako VPS (Virtual Pivot System). Hlavní čep je zde oproti klasické jedno-čepové konstrukci virtuální. VPS se dobře hodí do lehkého, až středně těžkého terénu se stejným důrazem na stoupání i sjezd 50 % na 50 %. 

VPSHP

Nový systém VPSHP je evolucí VPS, která vychází z dlouholetých zkušeností s vývojem trailového a all mountain odpružení. Na první pohled má řadu společných rysů se systémem VPS. Je to vlastně Horstlink, ale s High Pivotem (vysokým čepem), který zvětšuje dráhu zadního kola (tzv. axle path), zadní kolo chodí i lehce šikmo vzad a touhle kombinací daleko lépe žehlí překážky ve vysokých rychlostech. Díky kladce navíc dokonale eliminuje zpětný ráz do pedálů. Tento systém se hodí pro vyšší rychlost v náročnějších terénech. 

HVP

Systém odpružení HVP (High Virtual Pivot) je založený na jednočepové konstrukci, ale díky přepákování řetězových vzpěr u šlapacího středu se zadní kolo pohybuje po křivce nahoru dozadu, nikoliv po kružnici, jak jsme u jednočepů zvyklí. Systém VHP se nejlépe osvědčí v Enduro a Big Mountain disciplínách při náročných sjezdech, které je však třeba zasloužit si šlapáním nahoru. 

HVP6

DH prototyp, jehož zadní stavba vychází z HVP, používá nový systém HVP6. Špička technologie Norco, která je určená pro jeden jediný účel – rychlou jízdu z kopce. 

Vytvořeno systémem www.webareal.cz

YjFkOTd